2024 m. spalio 30 d. Alytaus Senamiesčio pradinė mokykla pakvietė priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo pedagogus, švietimo pagalbos specialistus, švietimo įstaigų vadovus į metodinę praktinę konferenciją įtraukties ugdymo tema „Visi mes turime galių“. Konferenciją atidarė ir dalyvius pasveikino Alytaus miesto savivaldybės vicemerė Jurgita Šukevičienė, kuri teigė, kad „įtraukiojo ugdymo modelis atveria duris nuovokiam, pažangiam ir efektyviam ugdymui. Galiausiai, sėkmingas įtraukusis ugdymas – tai kelias į toleranciją, supratimą ir sėkmingą kiekvieno vaiko raidą“.
Pirmoje konferencijos dalyje lektoriai iš Lietuvos įtraukties švietime centro, Šilutės Žibų pradinės mokyklos, Elektrėnų Vievio Jurgio Milančiaus pradinės mokyklos, Kauno „Nemuno“ mokyklos, Alytaus pedagoginės psichologinės tarnybos, Alytaus Dzūkijos mokyklos, Senamiesčio pradinės mokyklos, lopšelio-darželio „Volungėlė“, pristatydami savo patirtis įtraukiojo ugdymo kelyje, didžiausią dėmesį skyrė įtraukiojo ugdymo vertybinių nuostatų puoselėjimui bei pateikė nemažai praktinių patarimų, kaip būtų galima formuoti įtraukią kultūrą mokykloje bei įgyvendinti įtraukiojo ugdymo principus. Pirmąją dalį apibendrino Alytaus miesto administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vedėja Loreta Šernienė, teigdama, kad teigimas pokytis įvyks tik tada, kai mes įtraukiojo ugdymo svarbą suvoksime ir priimsime širdimi.
Antroje – praktinėje konferencijos dalyje – Senamiesčio pradinės mokyklos pedagogai pasidalino tarptautinio Erasmus+ KA1 programos projekto „Visi mes turime galių“ metu įgyta patirtimi. Įgyvendinant šį projektą, pasinaudojus gerąja užsienio šalių partnerių švietimo politika ir praktika įtraukiojo ugdymo srityje, Senamiesčio pradinėje mokykloje buvo adaptuotas bei išbandytas universalaus dizaino mokymui modelis pagal mokyklos kontekstą ir individualius poreikius. Parengtas ir pritaikytas įtraukiojo ugdymo modelis, apimantis mokyklos įtraukiojo ugdymo kultūrą, politiką bei ugdymo praktikas, turėjo teigiamos įtakos bendram mokyklos mokinių mokymosi kokybės teigiamam pokyčiui bei mokyklos pasirengimui priimti visus besimokančius, nepaisant jokių jų individualių ypatybių, mokymosi kliūčių ar sunkumų. Metodinių stotelių metu mokytojai pateikė universalaus dizaino mokymuisi prieigos taikymo pamokose pavyzdžių, aptarė, kaip būtų galima padėti vaikams įveikti ugdymosi barjerus, pristatė, kokias pozityvaus elgesio palaikymo strategijas mokykla taiko, kurdama saugią ugdymosi aplinką, bei pakvietė jas išbandyti.
Praktine įtraukiojo ugdymo patirtimi trečioje dalyje dalijosi Kauno „Nemuno“ mokykla, Alytaus lopšeliai-darželiai „Pušynėlis“, „Putinėlis“, mokykla-darželis „Viltis“, Dzūkijos mokykla, Vidzgirio mokyklos ,,Drevinuko” skyrius. Lektoriai praktiškai pristatė interaktyvias įtraukiojo ugdymo praktikas, padedančias kiekvienam vaikui pasiekti individualią mokymosi pažangą.
Apibendrinus konferencijos patirtis, dalyviai teigė, kad išgirsta geroji praktika apie universalaus dizaino mokymuisi principus, pozityvios mokymosi kultūros mokykloje formavimą, paramos strategijas, padedančias mokiniams įveikti mokymosi sunkumus, nuoširdus bendradarbiavimas, asmeninis reflektavimas buvo puikus postūmis vertybinių nuostatų kaitai.