Erasmus+ KA2 programos projektas Nr. 023-1-MT01-KA220-SCH-000153756 „STEAM Education: Advancing Learning through Innovation&Collaboration”

Projekto koordinatorius – St Nicholas College, Rabat Primary, MALTA.
Projekto partneriai: Zespol Szkolno-Przedszkolny w Libuszy, POLAND, Agrupamento de Escolas Da Batalha, PORTUGAL,Alytaus Senamiescio pradine mokykla, LITHUANIA.
 Projektas skirtas STEAM mokslų tobulinimui, pagrindinį dėmesį skiriant metodikos, grįstos patirtinio, integruoto STEAM ugdymo, tobulinimui.

*Spalio 14–18 d. Alytaus Senamiesčio pradinėje mokykloje svečiavosi Europos Sąjungomis lėšomis įgyvendinamo Erasmus+ KA2 programos projekto „STEAM Education: Advancing Learning through Innovation and Collaboration“ dalyviai iš Maltos, Portugalijos, Lenkijos ir Airijos. Projekto tikslas – dalintis STEAM mokslų ugdymo organizavimo patirtimis, pagrindinį dėmesį skiriant metodikos, grįstos patirtinio, integruoto STEAM ugdymo tobulinimui.

Pirmąją vizito dieną projekto partneriams mokyklos direktorė Jolita Petkevičienė pristatė mokykloje įgyvendinamos Kūrybinio mąstymo ir inžinerinės kompetencijos ugdymo programos tikslus, uždavinius, priemones, pateikė praktinių programos integravimo į ugdymo turinį pavyzdžių. Vėliau 2–4 kl. mokiniai svečiams pristatė jų pačių atliktus STEAM krypties tiriamuosius, projektinius darbus: „Tvarumo kelias Alytaus mieste“, „Lauko žaidimų aikštelė“, „Kodėl ne visos sėklos sudygo?“, „Medžiagų savybės“. Mokytoja Asta Gudaitienė pasidalino gamtamokslinių kompetencijų ugdymo metodine medžiaga „Žemė – ant žemės“, mokytoja Toma Štreimikienė pristatė inžinerinės kompetencijos ugdymo pavyzdžius priešmokyklinio ugdymo koncentre. Po pietų projekto partneriai apsilankė Dzūkijos mokykloje, kurioje šios mokyklos komanda pristatė, kaip Kūrybinio mąstymo ir inžinerinės kompetencijos ugdymo programos įgyvendinimas tęsiamas pagrindinio ugdymo pakopoje.

Antrąją vizito dieną projekto partneriai stebėjo bei aptarė Alytaus Senamiesčio pradinės mokyklos mokytojų vedamas inžinerijos pamokas, dalyvavo priešmokyklinio ugdymo grupių STEAM krypties užsiėmimuose, neformaliojo švietimo būreliuose: „Robotiada“, „Mažieji programuotojai“. Trečiadienį projekto dalyviai Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijoje stebėjo 3D, lego robotikos pamokas I gimnazijos klasėse, apsilankė įrengtoje Fab Lab laboratorijoje, domėjosi, kokios inžinerinės kompetencijos ugdymo programos įgyvendinamos vidurinio ugdymo koncentre. Vėliau Alytaus kraštotyros muziejuje dalyvavo tekstilės spaudinių dirbtuvėse „Tapatybės kodas“, Druskininkuose, kūrybos namuose „Druskos studija“, sūrios pamokos metu pasigamino itin sūrius suvenyrus.

Projekto partneriams vizito metu buvo pristatytos ir STEAM ugdymo galimybės už mokyklos ribų. Alytaus profesinio rengimo centre mokytojams buvo pademonstruota, kaip ugdymo procese pritaikomos CNC ir lazerinės staklės, Alytaus STEAM atviros prieigos centre kartu su Alytaus Senamiesčio pradinės mokyklos 3b klasės mokiniais projekto partneriai dalyvavo programose „Mažais žingsneliais link tvaraus namo“, „Pažinkime gamtą: vandens ir dirvožemio tyrimai“. Vilniaus Energetikos ir inžinerijos muziejuje mokytojams buvo pristatytos kelios interaktyvios edukacinės programos, skirtos mokinių inžinerinės kompetencijos ugdymui. Žinoma, labiausiai visus sužavėjo Teslos šou.

STEAM patirties sklaidos savaitė pralėkė akimirksniu. Vizito veiklų aptarimo metu projekto partneriai pasidžiaugė, kad į savas šalis parveš praktinių inžinerinio ugdymo, tarpdisciplininių integravimo pavyzdžių, mokymo metodų, pagrįstų mokinių asmeninės iniciatyvos ir smalsumo, kūrybiškumo skatinimu. Visi dalyviai įsitikino, kad praktinės STEAM ugdymo patirtys, kontekstualaus mokymosi pavyzdžiai, inžinerinio ugdymo sąsajos tarp skirtingų ugdymo pakopų, įgyvendinant Kūrybinio mąstymo ir inžinerinės kompetencijos ugdymo programą, sustiprina besimokančių žinias, integruoja jų gebėjimus praktikoje, ugdo kūrybiškumą, gebėjimą bendradarbiauti bei spręsti įvairias problemas.

*Balandžio 8-12 d. mokyklos mokytojos: Ala Vološina, Virginija Aleškevičienė, Zita Belevičienė, Jolita Šiupynaitė ir Toma Štreimikienė, lankėsi Maltos Rabat pradinėje mokykloje pagal Erasmus+ KA2 programos projektą „STEAM Education: Advancing Learning through Innovation and Collaboration”. Kartu su mokyklos pedagogais, tėvais, mokiniais ir projekto partneriais iš Portugalijos, Airijos, Lenkijos bei Maltos pasinėrė į mokslo, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos (STEAM) pasaulį. Mokomajame vizite į Gozo salą 3 ir 4 klasių mokiniai atliko įvairias užduotis, pažino vietos istoriją ir kultūrą tarpdisciplininiu būdu. Kelios STEAM dienos Šv. Nikolo pradinėje mokykloje įtraukė į inžinerines, matematines ir kodavimo veiklas tiek mažuosius, tiek suaugusius. Visi smagiai ir interaktyviai stengėsi išspręsti galvosūkius, atlikti įvairias užduotis.Kitas projekto partnerių susitikimas įvyks spalio mėnesį Senamiesčio pradinėje mokykloje! Su nekantrumu laukiame pasidalinti savo veiklomis ir patirtimi.

*2024 m. sausio 29 – vasario 2 d. keturios mokyklos mokytojos lankėsi Portugalijos Batalha miesto Agrupamento de escolas mokyklose pagal Erasmus+ KA2 projektą „STEAM educations: Advancing Learning thruogh Innovation and Collaboration“ ir susitiko su projekto partneriais iš Maltos, Airijos ir Lenkijos. Bendradarbiaujant ir stebint ugdymo veiklas buvo dalinamasi patirtimis STEAM mokslų srityje.

Mokyklos komanda aplankė Aveiro universitetui priklausantį STEAM centrą, kuriame yra 15 skirtingų erdvių: laboratorijų, matematikos, robotikos, mokslo bei erdvių, skirtų įvairių projektinių darbų parodoms organizuoti. Projekto dalyviai tyrinėjo STEAM ugdymo sritis ir aktyviai įsitraukė į praktines veiklas. Teko naudoti judesio sustabdymo animaciją „Stop Motion“, atlikti interaktyvias matematines užduotis, priimti elektros iššūkius jungiant elektros grandines, tyrinėti, programuoti su mikrobitais. Projektinė veikla „Field Trip“ kėlė nemažus iššūkius atliekant tiriamąsias, mokslo ir fizinio aktyvumo integruotas užduotis, gilinantis į robotikos pasaulį, jo pritaikymą švietime. Stebint mokslo ir meninės raiškos veiklas, kilo idėjų ir pasiūlymų mūsų mokyklos pedagogams.

Džiugina naujos patirtys, įgytos žinios, bendravimas ir bendradarbiavimas su kitų šalių pedagogais motyvuoja veikti.

  • Pirminis projekto partnerių susitikimas Maltoje.

Mokyklos direktorė Jolita Petkevičienė ir anglų kalbos mokytoja Toma Štreimikiene 2023 m. lapkričio 9-10 d. lankėsi Maltos Rabat paradinėje mokykloje, kurioje susitiko su Erasmus+ KA2 projekto “STEAM Eduacation: Advancing Learning through Innovation&Collaboration” partneriais iš Maltos, Portugalijos, Lenkijos. Pirminio vizito metu partneriai detaliai aptarė projekto tikslus, projekto įgyvendinimo etapus, siekiamus rezultatus, suplanavo būsimų mobilumų programas, susijusios su STEAM ugdymo tobulinimu. Taip pat suderino projekto veiklų viešinimui skirtos elektrinės knygos maketo projektą bei pasidalinimo kitomis svarbiomis atsakomybėmis sėkmingo projekto įgyvendinimui. Pirmasis mobilumas, skirtas STEAM potemei „Gamtos mokslai”, numatytas į Portugaliją 2024 m. sausio 29- vasario 2 d.

Keisti dydį-+=